[language-switcher]

Piagam Pelanggan

Piagam Pelanggan

  • Memastikan 80 peratus kes-kes Mahkamah Rayuan Syariah diselesaikan dalam tempoh 6 bulan selepas didaftarkan di Jabatan Kehakiman Syariah Malaysia;
  • Memastikan pembinaan ArahanAmalan dibuat dalam tempoh 6 bulan dari tarikh persetujuan Jawatankuasa Kerja Arahan Amalan;
  • Memastikan sekurang-kurangnya 80 peratus Pegawai Syariah menghadiri 3 kursus teras dalam tempoh 1 tahun dari tarikh pelantikan;
  • Memastikan peperiksaan perkhidmatan di bawah Skim Perkhidmatan Pegawai Syariah untuk tujuan pengesahan jawatan dilaksanakan sekurang-kurangnya 2 kali setahun;
  • Memastikan bil/tuntutan yang lengkap, dibayar dalam tempoh 14 hari dari tarikh penerimaan oleh Unit Kewangan;
  • Memastikan wang pendahuluan dana Sokongan Keluarga dibayar dalam tempoh 7 hari dari tarikh kelulusan Jawatankuasa Amanah Sokongan Keluarga;
  • Memastikan maklum balas terhadap aduan berkaitan aplikasi sistem dan peralatan ICT diberikan dalam tempoh 2 hari bekerja dari tarikh aduan;
  • Memastikan kajian/penyelidikan jangka pendek diselesaikan dalam tempoh 6 bulan dari tarikh arahan dikeluarkan;
  • Memastikan maklum balas awal terhadap pertanyaan dan aduan pelanggan disediakan dalam tempoh 1 hari bekerja; dan
  • Memastikan Jurnal Hukum diterbitkan sekurang-kurangnya 4 kali setahun.

Kalendar JKSM

Events in March 2022

Monday Tuesday Wednesday Thursday Friday Saturday Sunday
February 28, 2022(1 event) March 1, 2022 March 2, 2022 March 3, 2022 March 4, 2022 March 5, 2022 March 6, 2022
March 7, 2022 March 8, 2022 March 9, 2022 March 10, 2022 March 11, 2022 March 12, 2022 March 13, 2022
March 14, 2022 March 15, 2022 March 16, 2022 March 17, 2022 March 18, 2022 March 19, 2022 March 20, 2022
March 21, 2022 March 22, 2022 March 23, 2022 March 24, 2022 March 25, 2022 March 26, 2022 March 27, 2022
March 28, 2022 March 29, 2022 March 30, 2022 March 31, 2022 April 1, 2022 April 2, 2022 April 3, 2022